vrijdag 27 februari 2015

Fifty Shades of Grey

Fifty Shades of Grey is een verfilming van het gelijknamige boek van schrijfster E.: James.DE film is geregisseerd door Sam Taylor-Johnson een beginnende regisseur.
Het verhaal gaat over de jonge studente Anastasia Steele (Dakota Johnson)
Anastasia

Ze heeft een interview gepland staan met de succesvolle zakenman Christian Grey (Jamie Doman). Tijdens hun interview ziet Anastasia een knappe intelligente man in  Christian, maar ze heeft ook wel door dat hij graag de leiding heeft en dus een sterke dominante kant heeft.
Christian Grey

De persoonlijkheden van Christian imponeren Anastasia heel erg en wil hem nog vaker zien. Christian waarschuwt haar dat dit geen goed plan is en dat hij niet goed voor har is. Ondanks de waarschuwing is Anastasia nog steeds in Christian geïnteresseerd en ze ontdekt dat hij ook wel een oogje op haar heeft. De twee groeien steeds dichter naar elkaar toe en zo leert Anastasia over Christians zijn playroom.
   
Mr Grey zijn playroom

Deze playroom is gevuld met kinky seksuele spullen die Christian gebruikt voor BDSM. Christian wil graag ook dat Anastasia zich openstelt voor deze seksuele wijze. Anastasia leert zo dat        Christian wel heel erg dominant is  Anastasia heeft tijd nodig om over Christian zijn voorstel na te denken, maar veel tijd krijgt ze niet. Christian houdt er namelijk goed in de gaten.

Christian bezoekt Anastasia op haar werk


Ik vond de film maar en apart verhaal hebben, want Anastasia lijkt een onschuldig netjes meisje en dat ze dan toch valt voor het dominante ruige type vind ik wat geforceerd. 
Mr. Grey mag dan wel dominant zijn, maar ondanks dat probeert hij toch alles aan te passen om Anastasia zo ver te krijgen dat ze akkoord met zijn ideeën gaat. Een echte dominante rijke man zou dit volgens mij niet doen, ik denk dat hij met zijn beeld als rijke zakenman wel genoeg vrouwen kan krijgen. Dat Anastasia wat in Mr. Grey ziet kan ik dan  ook snappen, ze komt soms over tot een gold-digger, want dat is haast de enig logische reden dat ze met Christian om gaat. 

De schrijfster van het boek is een gtote fan van de Twilight boekenserie en heeft dit gebruikt als inspiratie voor haar eigen boekenserie. Ik heb een hekel aan het Twilight-verhaal, omdat dit tegen de originele vampier en weerwolf verhalen in gaat. Deze film deed me helaas ook ongelofelijk veel denken aan Twilight. De Personages hebben veel met elkaar gemeen.
Twilight & Fifty Shades of Grey actrices

 De hoofdrolspeelsters in beide verhalen zijn zwakke meiden die vallen voor de man die "gevaarlijk" voor ze is, maar ondanks de waarschuwing willen ze toch een relatie aangaan. 





Ik snap de hype van het verhaal niet. Misschien is dat toch meer een vrouwending

Ik had niet verwacht dat het erger kon dan Twilight, maar vergeleken met Fifty Shades of Grey zou ik toch liever naar Twilight kijken dan naar deze film. 
Ik ken betere romantische verhalen dan het verhaal dat in Fifty Shades wordt verteld. 
Omdat deze film zoveel verdient vrees ik dat ze gewoon door zullen gaan met het verfilmen van de boekserie

Ik denk dat veel vrouwen het hier niet mee eens zij en ik doe dit ook niet vaak maar deze film vond ik een saai rommelig verhaal waar haast geen logica inzit en daarom
geef ik de film als cijfer een  1/10


Geen opmerkingen:

Een reactie posten