dinsdag 4 augustus 2015

Mission: Impossible - Rogue Nation

Mission: Impossible - Rogue Nation is en nieuwe actie film en de vijfde Mission Impossible film van de Mission Impossible film serie. De film is geregisseerd door Christopher McQuarrie de regisseur van een andere Tom Cruise film: Jack Reacher. 

In deze nieuwe film nemen Ethan Hunt (Tom Cruise) en de rest van IMF het op tegen een nieuwe criminele organisatie genaamd Sydicate.
Ethan Hunt

Deze organisatie heeft zich in het geheim al lange tijd terug in vele andere organisaties  gepland, waardoor ze over veel geheime en gevaarlijk informatie beschikken. Hun goed getrainde agenten plegen terroristische aanslagen om zo wereld in hun macht te krijgen.

Tijdens een missie waarin Ethan een moordenaar probeert te stoppen, ontdekt hij dat er nog een speler in het spel zit. Een vrouwelijke spion genaamd IIsa Faust.
IIlsa Faust

Ethan weet niet of hij haar kan vertrouwen, maar hij besluit toch met haar samen te werken om de acties van Sydicate te stoppen.












Deze film is echt een goede zomer actiefilm met goed acteerwerk en echte, mooie, gevaarlijke stunts.  Tom Cruise is ondanks zijn leeftijd nog steeds een geweldige actie acteur.  Hij doet ook nog steeds zijn eigen stunts, waarvan sommige echt en gevaarlijk zijn. Bijvoorbeeld de scene waarin hij aan een opstijgend vliegtuig blijft hangen.
Dit heeft hij ook gewoon echt gedaan.

Tom Cruise hang aan een opstijgende vliegtuig
De scene waarin Tom Cruise onderwater gaat voor meer dan drie minuten en waarvan gezegd wordt dat hij ook echt de hele tijd zijn adem heeft kunnen inhouden, ben ik niet helemaal zeker van of dit ook echt zo is, want zo lang je adem in houden lijkt mij onmogelijk. De scene is ook niet één gehele scene, want ze gaan van de onderwater scene naar een scenes van een ander personages en laten zien waar die mee bezig zijn. Als het gewoon een scene was dan had ik het wat eerder gelooft dat Tom Cruise zijn adem de gehele tijd heeft ingehouden.

Tom Cruise onderwater
Rebecca Ferguson levert ook geweldig acteer werk in deze film. Ze is alleen bekend van de Hercules film van vorig jaar, waarvan ik me haar niet echt meer kan herinneren, maar haar rol in deze film zal ik niet snel vergeten.  Ze levert geweldige werk in actie scenes en zelf wist ik op een gegeven moment ook niet meer of ze nou wel aan de kant van IMF stond of toch een Sydicate agente was.

Rebecca Ferguson actie
Wat de film ook een mooie zomerfilm maakt zijn de locaties waarin ze de film gefilmd hebben. Ze zijn ook echt op deze locaties. Hierdoor krijg je ook een zomergevoel bij de film.

In Marokko 

Deze film vind ik voor zover de beste zomerfilm van het jaar, wat wel mooi is in zo'n mindere zomerfilm periode. 

Ik geef de film als cijfer een 8/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten