zondag 25 oktober 2015

Paranormal Activity The Ghost Dimension


Paranormal Activity The Ghost Dimension is de nieuwste en ook de laatste film in de Paranormal Activity film serie. De film is geregisseerd door Gregory Plotkin, wie een co-producers was bij Paranormal Activity 3 en 4.

De film gaat over een nieuwe gezin in de serie. Vader Ryan (Chris J. Murray) vindt een doos met een oude camera en video's uit 1988. Met deze camera ziet hij een vreemd mysterieuze gedaante, die rond spookt rond zijn dochter Leila (Ivy George).
De gedaante om Leila's kamer
Al snel leert hij dat deze gedaante kwaadaardige plannen heeft met zijn dochter. Nu probeert hij haar te beschermen.

Deze film is volgens de producer Jason Blum echt de laatste uit de Paranormal Activity serie. Ik hoop ook echt dat dit waar is en er geen nieuwe film van komt, want deze film vind ik de slechtste uit de serie.
Het verhaal is eigenlijk hetzelfde als in deel 4, alleen dan met slechter acteerwerk en effecten.

Het "bijzondere" van deze film is dat je voor het eerste de demon Toby kunt zien. Helaas maakt dit de film niet veel beter, omdat hij eerder komisch is door zijn daden dan eng. Dat hij bijvoorbeeld vaak in beeld springt, daar vraag ik me bij af waarom hij dat doet? Zou hij graag op beeld willen?
Shots van Toby
Het enige "enge" aan de film zijn de jumpscares, waar je ineens een hard geluid hoort, vaak zonder goede reden. De meeste jumpscares zijn ook wel voorspelbaar.

Toby ziet er uit als een duistere entity van het spel Beyond Two Souls en zijn gezicht deed me denken aan Brother Blood uit de serie Arrow.


Toby is ook duidelijk in de film gestopt door gebruik te maken van slechte CGI-effecten. Slechte effecten, waardoor het er niet echt uitziet.

Het acteerwerk in de film is ook niet goed. De film zit vol met idioten die alles blijven filmen, maar wanneer iemand niet geloofd dat er een zwarte schim is gefilmd, laten ze deze persoon ook niet de beelden met bewijs zien. Het kind in de film is ook wat apart. Ze vindt het bijvoorbeeld niet eng dat ze een zwarte schim bij haar bed ziet 's nachts die met haar praat en wil dat ze bepaalde opdrachten voor hem doet. Ik denk niet dat een echt kind normaal en niet bang met een zwarte schim om zal gaan.

Dat de film in 3D is, hebben ze vast ook allen gedaan om nog wat extra geld te verdienen met deze hopelijk laatste film uit de serie. Er zitten niet eens echte nuttige 3D scenes in de film.

In de trailer wordt gezegd dat alle geheimen worden onthuld, maar dit is een leugen. Ze onthullen eigenlijk helemaal geen geheimen je verlaat de film juist met meer vragen.


Zelf ben ik geen grote fan van paranormal activity Ik vond de eerste aardig, maar de films erna werden steeds mindere en herhaaldelijk. Ik vind de filmserie eerder saai, omdat je niks zien,

Nu zie je wel wat er allemaal gebeurd, maar dat is wel wat het paranormal activity gevoel verpest, omdat je niet meer denkt dat er iets aanwezig is, want als je het niet ziet is het er niet dat gevoel heb je niet bij de andere Paranormal Activity films

Paranormal Activity 4 en de spin-off The Marked Ones worden niet eens in deze film ingevoegd of beantwoord en zijn dus eigenlijk niet nodig in de serie.




Ik hoop echt dat dit de laatste film is uit deze filmserie, want als er nog een mocht komen hoef ik daar niet heen. Ik zal het eerder boycotten.

Ik geef de film als cijfer een 1/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten