zaterdag 21 november 2015

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2



The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 is het vervolg en het einde van de Hunger games verfilmde serie. De film is geregisseerdf door dezelfde regisseur van de laatste twee Hunger Game  film: Francis Lawrence,

Katniss Everdeen
De film gaat verder waar de vorige eindigde, met Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) en de rest van het verzet tegen het Capitool. Hun missie is om de bevolking van Panem te bevrijden en een eind te malen aam de macht van President Snow (Donald Sutherland). Hiervoor moeten ze vele dodelijke vallen en vijanden zien te overleven.



Katniss en de rest van het verzet op weg naar Panem

Deze film laat helaas goed zien dat ze het derde boek van The Hunger Games serie niet in twee films hadden moeten splitsen. De verfilming van het eerste gedeelte van het derde boek werd hierdoor al snel traag en saai en zat alleen maar vol met de voorbereidingen van deze film. Dan zou je wel verwachten dat het tweede deel meer vol zit met spannende actie, maar ondanks dat er voldoende actie in deze film zit, zitten er net zoals in Mockingjay - Part 1 ook genoeg trage en vaak ook saaie scenes in de film. De film springt ook vaak over van snelle actie scene naar trage praat scene.
Er zit bijvoorbeeld ook een scene in de film, waarbij ik het gevoel kreeg alsof ik een Alien film zat te kijken, waarin rare wezens genaamd Mutts ineens de groep aanvallen.
Een Mutt
Verder vond ik de film ook wel voorspelbaar.

Het acteerwerk in de film is gelukkig wel goed, iedere acteur heeft zijn en haar rol goed gespeeld.

Ik denk dat je als fan van de serie best van deze film kunt genieten, maar ik vind dat ze Mockingjay niet in twee films hadden moeten splitsen. Ze hadden best één goede verfilming kunnen maken.

Ik geef de film als cijfer een:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten