zondag 24 mei 2015

Tomorrowland

Ik noem de film bij zijn originele naam: Tomorrowland, want de andere naam Project T vind ik wat vaag en minder interessant klinken.
Omdat de trailers van de film veel geheim houden, ga ik niet teveel over de film weggeven.
Tomorrowland is een nieuwe Disney, actie-avontuur film geregisseerd door Brad Bird, de regisseur van bepaalde animatie films zoals: The Iron Giant en The Incredibles, maar hij is ook de regisseur van de film Mission: Impossible - Ghost Protocol.

Het verhaal gaat over een optimistisch meisje genaamd Casey Newton (Britt Robertson)
Casey
Wanneer ze een vreemd knopje in haar bezit krijgt, ontdekt ze dat dit knopje haar een mysterieuze wereld laat zien.







Casey gaat opzoek naar antwoorden en komt zo uiteindelijk terecht bij
een oude chagrijnige man genaamd Frank Walker (George Clooney)
Frank
Wanneer Casey Frank het mysterieuze knopje toont aan Frank, weet hij waar het omgaat. Hij vertelt haar wat hij weet over deze plaats genaamd Tomorrowland, maar voordat hij haar alles kan vertellen worden ze aangevallen door aparte mensen, die Casey zijn gevolgd. Woest dwingt Frank Casey met hem mee te komen en zo weten ze te ontsnappen. Nu moeten ze veilig in Tomorrowland zien te komen, zonder verkeerde met zich mee te nemen.







De film mag dan Tomorrowland heten, maar de film gaat eigenlijk meer om de reis naar Tomorrowland dan om Tomorrowland zelf. Dit doet mij denken aan een mooie uitspraak uit de serie Lost.

Tijdens de reis krijgen de we als kijkers alleen kleine stukjes te zien van Tomorrowland wanneer ze aan het knopje zitten. De film wordt zo interessant, omdat je je af gaat vragen wat Tomorrowland is en wat het inhoud. Het begin en de kern van het verhaal zijn hierdoor erg intressant, omdat je als kijker ook probeert bepaalde raadsels te beantwoorden. Het einde van de film is helaas het minste gedeelte van de film. Het voelt daar allemaal wat gehaast, omdat ze in korte tijd veel antwoorden proberen te beantwoorden.




\De effecten in de film zijn geweldig, vooral wanneer de film in Tomorrowland afspeelt, alleen jammer dat de film dan weinig in Tomorrowland afspeelt

Het acteerwerk in de film is goed. De relatie tueens de hoofdrol de jonge Casey en oude chagarijnige oude Frank deed me denken aan de Joel/Ellie relatie uit het spel The Last of Us.
The Last of Us 
George Clooney geeft in deze film wat meer weer dat hij 50+ is door minder een ladies-men te spelen, maar een oude chagrijn.
Britt Robertson, die officieel geen tiener meer is, komt wel geloofwaardig over als een tiener. Zelf ben ik niet bekend met haar werk, maar ik ga ervan uit dat ze na deze film in meer en grotere films zal gaan spelen.
Wie ook geweldig acteerwerk levert is de jonge actrice Raffey Cassidy. Zij speelt het personage Athena. Voor zo'n jonge actrice levert ze behoorlijk goed werk. 

Tomorrowland is een Disneyfilm en is ook echt een kinderfilm. Ik denk dat (jonge) kinderen deze film leuke gaan vinden dan oudere. De humor in de film is ook meer kinderhumor. 
In de film zit een scene in een winkel, waar veel Star Wars spullen staan en veel Star Wars geluiden te horen zijn. Het lijkt alsof Disney een beetje een sluikreclame in de film heeft gestopt en de kijkers probeert te herinneren dat zij nu de rechten van Star Wars hebben.  

Ik vond de film een goede film en zat grotendeels in het mysterieuze verhaal. Ik vond het einde alleen minder. Ik ben wel benieuwd of er een vervolg op deze film zal komen. 

Ik geef de film als cijfer een 6/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten