zondag 14 juni 2015

Jurassic World

Jurassic World is een nieuwe Sci-Fi, actie, avonturen film geregisseerd door Colin Trevorrow, een beginnende regisseur en een grote fan van de eerdere Jurassic Park films. Steven Spielberg de regisseur van de eerste twee Jurassic Park films, keert net zoals bij de derde Jurassic Park film terug als uitvoerend producent van de film.

22 jaar na de gebeurtenissen uit de eerste Jurassic Park, hebben ze een nieuw themapark gebouwd genaamde Jurassic World.

Dit nieuwe themapark is erg populair bij de mensen en wordt door velen bezocht, maar om de mensen meer te vermaken, hebben ze een nieuwe dinosaurus gecreƫerd: de Indominus Rex, bestaande uit het DNA van verschillende dino's en andere dieren. De Indominus Rex weet echter te ontsnappen en het bloeddorstige monster loopt nu vrij rond in het park en vormt zo een gevaar voor alle bezoekers. Het is nu aan de dierenexperts Owen Grady (Chris Pratt) om het monster te stoppen en de bezoekers zo in veiligheid te stellen.
Owen vlucht voor de Indominus Rex

Als grote fan van de eerste Jurassic Park film keek ik erg uit na deze film, maar ik had helaas wat te grote verwachtingen van deze film.  Ik vind dat Jurassic World zich op het niveau van Jurassic Park 3 bevindt, wat helaas geen compliment is voor de film. 
De effecten in Jurassic World zijn voor het grotendeels allemaal CGI en dus met de computer in de film bewerkt, wat helaas wel te zien valt dat de meeste dinosaurussen in de film "geplakt" zijn.
De CGI dino's in Jurassic World. 











De eerste Jurassic Park film is haast de eerste film waarin CGI-effecten werden gebruikt en ze dus vooral gebruik hebben gemaakt van echte animatronics (Poppen). Door de perfecte mix van deze twee effecten lijkt het net als of er echte dino's in de film zitten.  







De effecten in Jurassic Park



Steven Spielberg heeft echt geweldig zijn best qua effecten gedaan in Jurassic Park, wel jammer dat vandaag de dag de CGI-effecten alles wel mooi maken, maar helaas niet (altijd) realistisch.







Het verhaal is ook niks meer dan een algemene monster verhaal, wat jammer is van een Jurassic film. 
Sommige veranderingen in het verhaal vond ik ook maar niks, ondanks de uitleg. Vooral dat de velociraptors nu getrainde dino's zijn, omdat ze in de vroegere films de gevaarlijkste- en dodelijkste dino's waren. 
Raptors in Jurassic Park

Raptors in Jurassic World

Waar ik me verder ook aan kon irriteren was het gebruik van de bekende Jurassic Park soundtrack om de ""verkeerde" momenten. In de oude films kreeg je bij deze soundtrack wel een dinosaurus te zien, maar in deze film haast niet, ze lieten dan bijvoorbeeld het park zien zonder een dino te tonen. 

Ik zou aan te raden deze film niet in te gaan met de hoop net zo'n gevoel te krijgen als je bij de eerste Jurassic Park film kreeg, want dan kun je teleurgesteld de film verlaten. 

Ondanks dat ik wat teleur gesteld de film verliet, vond ik het wel leuk bepaalde dingen terug te zien, maar helaas is Jurassic World niks vergeleken de eerste twee Jurassic Park films. 

Ik geef de film als cijfer een 6/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten