dinsdag 9 juni 2015

Spy

Spy is een nieuwe spionage komedie geregisseerd door Paul Feig, de regisseur van andere komedies zoals: Bridesmaids en The Heat. Dit is ook de derde film waarin hij samen werkt van Melissa McCarthy.
Bijzonder aan deze film is ook dat het in alle filmjaren de eerste spionagefilm is genaamd Spy, iets waarvan je zou denken dat dit al eerder gebruikt zou zijn.

De film gaat over Susan Cooper (Melissa McMarthy). Ze heeft een kantoorbaan bij de CIA als.
Susan Cooper bij de CIA
analist Zij geeft allerlei informatie door aan haar partner de echt spion Bradley Fin (Jude Law).
Wanneer Bradley spoorloos verdwijnt, leiden alle aanwijzingen naar de verleidelijke schurk Rayna Boyanov (Rose Byrne). Zij krijgt toegang tot de CIA gegevens, waardoor ze alle identiteiten van alle CIA-spionnen kent. Nu moet de CIA gebruik maken van hun onbekende werknemers zoals Susan. Susan meldt haarzelf aan voor de missie en wordt uiteindelijk gekozen.
Susan undercover bij Rayna


Susan gaat nu undercover bij Rayna om achter alle geheimen te komen, maar daarvoor moest ze eerst het vertrouwen van Rayna zien te winnen en haar dan uiteindelijk te stoppen.

Ik ben net als anderen Melissa McMarthy zat aan het worden met haar rare komedies zoals Tammy van vorig jaar.
In deze film is ze gelukkig niet zo irritant, maar ze gaat wel vaal over de top met haar komedie momenten.
over de top komedie 

Een leuke/grappige relatie in de film is de relatie tussen Susan en Rick Ford (Jason Stathem), want Susan is een beginnende spion en Rick een beterweter-ende spion. Vaak komen ze in komische discussies met elkaar over hoe iets moet of wie er gelijk heeft.

Wie me wel steeds meer blijft verbazen is Rose Byrne. Ik zag haar eerder altijd als een actrice die de meer serieuzere rollen speelt, maar sinds Bad Neighbours van vorig jaar en deze film vind ik dat ze het ook geweldig doet in komedies. Rayna relatie met Susan is ook een grappig stuk in e film/.





















wat me nog wel blijft verbazen is dat mensen nog steeds kunnen lachen om de komedie momenten uit de trailer. Hoe vaak heb je die nou al niet gezien. bijvoorbeeld wanneer Susan valt op een scooter en
dan zeurt van: "wie zet er een dak op een scooter."
Ik zie daar de humor niet van in.

Deze komedie is een aardig grappig en er zit ook genoeg bloederig geweld in, maar wel wat teveel wendingen waardoor het verhaal lastig te volgen kan worden en het verhaal hierdoor minder leuk begint te worden.


Deze film is een aardige spionage komedie, maar persoonlijk ken ik wel een leukere/grappigere
met een leuke exstra.
                                   




Ik heb een beetje kunnen lachen tijdens de film, maar eerder een paar keer gegrinnikt. Momenteel draaien er niet veel bijzondere komedies, dus als je zin hebt in een komedie, kan ik de film wel aanraken. Maar je kunt ook altijd Get Smart opzoeken/bekijken.

Ik geef de film een 5/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten