donderdag 17 december 2015

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens



Star Wars: Episode VII - The Force Awakens is de nieuwste Star Wars film. De film is geregisseerd en geschreven door J.J Abrams, de regisseur van films als: Super 8 en Star Trek: Into Darkness.
Omdat deze film erg geheim gehouden wordt que verhaal ga ik niet te veel weg geven over de film.

Het verhaal gaat over Finn (John Boyega) wie lid is van The First Order, maar zich hier niet op zijn plek voelt. Wanneer hij probeert weg te komen van The First Order, ontmoet hij Rey (Daisy Ridley).
Rey en Finn
De twee belanden in een spannend avontuur, waarin ze achtervolgd worden door de kwaadaardige Kylo Ren (Adam Driver)
Kylo Ren

 Deze film is een geweldige film en vervolg op de voorgaande films uit de serie. J.J. Abrams heeft het geweldig gedaan als de nieuwe regisseur van de serie. Hij levert beter werk dan de originele regisseur en bedenker van Star Wars, George Lucas. Lucas vond ik altijd wat te ver gaan, door bijvoorbeeld veel scenes te vullen met vaak onnodige cgi effecten. Abrams gebruikt meestal alleen cgi effecten als het echt niet anders gefilmd had kunnen worden.
Abrams heeft ook meer humor in het verhaal geschreven, wat de film op momenten lichter maakt.
Je kunt wel zien dat Abrams een fan is van Star Wars, want sommige situaties in deze film lijken op bepaalde gebeurtenissen uit de originele trilogie, maar Abrams durft ook beslissingen te nemen die Lucas nooit zou durven te nemen.
George Lucs met J. J. Abrams

Het acteerwerk in de film is ook geweldig van zowel de oude als de nieuwe cast. Van de oude cast steelt Harrison Ford de show als Han Solo. Zijn aanwezigheid voelt niet geforceerd voor een betere film. Hij speelt het personage nog steeds op een goede manier, maar dan op een oudere manier.

Han Solo
Bij de nieuwe cast stelen Daisy Ridley en John Boyega de show. Ik denk dat we nog veel goeds kunnen verwachten van deze net beginnende acteurs.

De nieuwe schurk van de serie: Kylo Ren is een interessant personage, die ik het ene moment leuk vond en dan het andere moment irritant en uiteindelijk vind ik hem lijken op prins Zuko van de Avatar: The Last Airbender serie.

De film eindigt wel met een open einde, wat kan leiden tot irritaties bij fans, omdat het vervolg op de film pas in 2017 uitkomt. Ik heb er zelf gelukkig geen probleem mee, want de tijd vlieg na mijn idee.

Deze Star Wars film is voor nu mijn derde favoriete Star Wars film en k kan niet wachten om de film nog een keer te zien.

Ik geef de film als cijfer een:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten